کم کردن آب موتور ماشین
با اینکه واشر سر سیلندرو عوض کردم باز هر دو روز به اندازه یک لیوان آب کم میکنه و مخزن ذخیره آب هم آب داره یعنی آب رو به موتور برنمیگردونه
پاسخها (5) - مرتب شده بر اساس جدیدترین
ثبت پاسخ جدیداول باید از لحاظ نشتی مطمئن شد اگر سر صبح به مدت یک دقیقه ماشین با لرزش کار کنه یعنی واشر دوباره به مشکل خورده ولی اگر عیب نداشته باشه و نشتی نبینید ممکنه از پولک های اب باشه که اب رو اگزوز میریره بخار میشه و شما متوجه نمیشین ولی کاش نام ماشینتونم میگفتین
سلام اگه هنگام سوال نام خودرو قید شود بهتر میشود پاسخگو بود،
-
خلاصه
شما با مشکل کم کردن آب موتور ماشین مواجه هستید با وجود اینکه واشر سر سیلندر را تعویض کردهاید. در این حالت، مخزن ذخیره آب همچنان آب دارد و به نظر میرسد که آب به موتور برنمیگردد. -
مراحل اجرا
- بررسی نشتهای خارجی: ابتدا تمامی قسمتهای سیستم خنککننده را برای نشتهای خارجی بررسی کنید. این شامل شلنگها، رادیاتور، و تمامی اتصالات میشود.
- کنترل درپوش رادیاتور: درپوش رادیاتور را بررسی کنید تا مطمئن شوید که به درستی کار میکند و فشار مورد نیاز را حفظ میکند.
- بررسی مخزن انبساط: مخزن انبساط را برای ترک یا خرابی بررسی کنید که ممکن است باعث نشت شود.
- کنترل وجود نشت داخلی: بررسی کنید که آیا آب به داخل موتور نشت میکند. این کار را میتوانید با بررسی روغن موتور برای وجود آب (شبیه به رنگ کاپوچینو) انجام دهید.
- چک کردن پمپ آب: پمپ آب را بررسی کنید که به درستی کار میکند و نشت ندارد.
- بررسی بخاری ماشین: سیستم گرمایش ماشین میتواند منشأ نشت مخفی باشد. بخاری را بررسی کنید.
- تست فشار: یک تست فشار بر روی سیستم خنککننده انجام دهید تا نشتهای پنهان را شناسایی کنید.
-
نکات ایمنی
- همیشه قبل از باز کردن درپوش رادیاتور، اطمینان حاصل کنید که موتور سرد است تا از خطر سوختگی جلوگیری کنید.
- از تماس مستقیم با مایع خنککننده جلوگیری کنید؛ این مایع میتواند سمی باشد.
- اگر در حین کار با نشتهای مایع خنککننده مواجه شدید، از دستکش و عینک ایمنی استفاده کنید.
-
چه زمانی متخصص خبر کنید
- اگر نتوانستید منشأ نشت را پیدا کنید و مشکل همچنان ادامه دارد، بهتر است با یک مکانیک متخصص تماس بگیرید.
- در صورتی که متوجه شدید روغن موتور با آب مخلوط شده است، فوراً به یک متخصص مراجعه کنید، زیرا این موضوع میتواند به موتور آسیب جدی وارد کند.
- در صورتی که سیستم خنککننده تحت فشار قرار نمیگیرد یا فشار را نگه نمیدارد، نیاز به بررسی تخصصی دارد.
-
جمعبندی
مشکل کم کردن آب موتور ماشین میتواند ناشی از نشتهای داخلی یا خارجی در سیستم خنککننده باشد. با انجام بررسیهای ذکر شده و رعایت نکات ایمنی، میتوانید منشأ این مشکل را شناسایی کنید. در صورت عدم توانایی در حل مشکل، حتماً از یک متخصص کمک بگیرید تا از مشکلات جدیتر جلوگیری شود.